MARIA VON WACHENFELDT

 

Om föreläsningarna:

 

Mina föreläsningar är anpassade till utbildningar och organisationer inom modebranschen. De är uppdelade inom två områden,

"Modejournalistik" samt "Modebranschen och Sociala Medier". Modulerna kan anpassas efter behov och önskemål. Förfrågningar görs med fördel till mig via mail eller telefon.

 

Modejournalistik:

 

Föreläsningen ger en inblick i modejournalistik som ämne. Beroende på tid och önskemål kombineras den vanligtvis ihop utifrån följande moduler:

 

- Journalistikens grunder

- Att skriva för magasin och tidningar

- Modejournalistik Online

- Kritik - bloggar och modemagasin

 

Sociala Medier:

 

Det sociala medielandskapet växer ständigt. De flersta företag vet att de borde använda sig av sociala medier men vet inte riktigt hur de ska bära sig åt. I den här föreläsningen berättar jag om sociala medier utifrån modebranschens perspektiv. Vilka digitala kanaler som lämpar sig samt hur man använder dem på bästa sätt. Handfasta praktiska råd varvas med exempel på hur andra modeföretag har gjort för att lyckas. För att bli framgångsrik i sociala medier krävs tid och kunskap, inte nödvändigtvis en stor marknadsbudget.

 

 

Jag föreläser för utbytesstudenterna på Textilhögskolan om Sociala Medier.

Foto: Katrin Tijburg